Informatii utile despre masinile second hand

Scris de 

Peste jumatate din piata auto din Romania este formata din masini second hand. Mai devreme sau mai tarziu acesti proprietari de masini second hand vor cauta piese auto ieftine fie pentru revizie sau reparatii mai costisitoare. Daca ne urmati sfaturile, e posibil sa va scapam de cateva batai de cap.

 

Iata cateva informatii utile pe care orice cumparator ar trebui sa le stie cand isi cauta o masina second hand. Unele se aplica si in cazul vanzatorilor : 

1. Martorul de check-engine

Cel mai intalnit martor de bord in cazul defectiunilor la motor este cel de check - engine. Unii producatori folosesc acest senzor pentru mai multe defectiuni, ce pot identificate doar la un control intr-un service autorizat. Nu credeti povestile samsarilor cum ca ar fi folosit benzina de proasta calitate si de aici aprinderea martorului. Daca se aprinde acest martor dupa ce ati pornit masina sau in timp ce mergeti cu ea, sunt sanse mari ca motorul sa aiba probleme mari si este de evitat o astfel de masina.

 

(P) Ti-ai echipat masina de iarna? Anvelopa iarna Goodyear UltraGrip 8 195/65 R15 91T la 256 lei ---> http://bit.ly/YGenNj

 

2. Kilometrajul masluit

O practica foarte intalnita printre samsarii de masini de la noi. Cat timp masina este in garantie, reviziile se fac la reprezentanta si nr de km este inregistrat in baza lor de date si la unele modele si pe cheie. Dupa aceasta perioada, care poate fi intre 3 si 5 ani, este foarte greu de aflat nr de km reali. Totusi daca stim cati km s-au facut in primii ani de folosinta si raportat la anii masinii, putem face o estimare. Oricum sa fiti constienti ca masinile aduse din Germania mai lasa cam 50 - 100 000 km la granita.

 

3. O masina ingrijita este un semn bun

Cand mergeti sa vedeti o masina in vederea achizitionarii, cereti proprietarului sa o spele inainte. Se vor observa cu usurinta zgarieturile de pe caroserie, elementele revopsite si starea reala a interiorului. Sunt persoane pasionate de masinile lor si le ingrijesc cum pot mai bine dar exista si persoane care folosesc vehiculele în scop utilitar şi le tratează mai rău ca pe un coş de gunoi. 

 

4. Fiecare marcă are problemele ei specifice

Inainte de a achizitiona o masina, este indicat sa cititi forumurile specializate pentru a afla de la proprietari care sunt problemele comune si cat de scumpe sunt de reparat. Spre exemplu, multi utilizatori de Renault Megane 2 1.5 dci se plang de defectarea martorilor de la aibag si oil level. In acest caz cautam pe un site specializat in piese renault si mai apoi sunam la un service specializat pentru pretul manoperei.

 

5. Piaţa auto din România este imatură şi preferă diesel-urile fără motiv

În ceea ce priveşte automobilele second-hand, românii au prins gustul diesel-urilor, deşi majoritatea automobilelor noi comercializate în ţara noastră au motoare pe benzină. Imaturitatea pieţei interne este pusă şi pe seama numărului mic de ani de existenţă ai dealerilor de automobile rulate. În Germania, spre exemplu, comerţul organizat cu vehicule rulate are o istorie de 50 de ani, nu de cinci, cum este cazul nostru. La achiziţia unui automobil diesel rulat, românii se gândesc doar la economia de carburant, nu şi la costurile mai ridicate ale consumabilelor şi la riscul ca acesta să se defecteze (în special în cazul rulajelor mari) şi uită că un diesel este rentabil doar pentru un rulaj mai mare de 25.000 de kilometri pe an.

 

Sursa foto : bmw.de

Tudor Perian

Pasionat de webdesign si seo. Project Manager la www.campuscluj.ro

Lasă un comentariu

Campurile marcate cu (*) sunt obligatorii. Este permisa folosirea codului HTML.

VPS  SSD

Recomandare

Fose septice la cel mai bun pret.

autonapoca.ro

Ultimele articole

Facebook