Prea mult sau prea putin somn-la fel de daunator!

Scris de 

Ai curs de la 8, e 8 și 20 și tu în loc să fii la facultate, sforăi în voie în camera de cămin, se face chiar ora 12 și tu de abia reușești să te ridici din pat, ce poate însemna asta? (în afară de faptul că iar ai petrecut până la aproape 4 dimineața, aaa, pardon, ai învățat) ;). Un studiu recent făcut de cercetătorii de la Harvard ne arată că deși lipsa de somn are efecte negative asupra organismului, nici efectele reversului ei nu sunt tocmai plăcute.

 S-a descoperit că o persoană care doarme până la ora 12 se simte la fel de obosită ca o persoană care s-a trezit dis-de-dimineață, și asta pentru că, spun ei, o persoană care doarme mai mult de 10 ore pe noapte (somn care de fapt are loc mai mult în timpul zilei) face acest lucru pentru că nu are parte de somn de calitate, căci nu este atât de important să dormi multe ore, ci ca aceste ore să fie de calitate. Suntem sfătuiți să încercăm să ne reglăm „ceasul interior” pentru circa 7 ore de somn pe noapte (noapte care nu înseamnă de la 5 dimineața încolo) pentru a fi odihniți și plini de energie în timpul zilei.

 

Asemănări între cei care au parte de prea mult somn față de cei care au parte de prea puțin

Studiile au arătat că cei care au parte de 9 sau mai multe ore de somn pe noapte dau un randament la fel de mic precum cei care dorm 5 sau mai puține ore. Cei mai eficienți sunt cei care se află la mijloc în acest grafic, adică undeva pe la  7-8 ore de somn pe noapte.

 

Sfaturi pentru a avea parte de un somn de calitate

  •  încearcă să te culci și să te trezești la aproximativ aceleași ore, corpul nostru răspunde bine la un program bine stabilit.
  •  Încearcă să îndepărtezi orice sursă de lumină, chiar și cele mai slabe licăriri interferează cu un somn odihnitor.
  •  înainte de culcare fă ceva relaxant, spre exemplu poți citi ceva; filmele sau serialele pe laptop sau televizor pot funcționa uneori ca stimuli, și în loc să te relaxeze îți vor da o stare de agitație, ascultă muzică liniștitoare sau fă o baie fierbinte.
  •  Încearcă să faci cât mai mult sport în timpul zilei, acesta ajută la reducerea stresului și anxietății care pot sta în calea somnului odihnitor pe care l-ai așteptat toată ziua.
  •  Evită să iei masa prea târziu și de asemenea evită să consumi cofeină și alcool înainte de somn.

 

Acestea fiind spuse vă dorim un soooomn buun și odihnitooor la noapte. ;)

 

Sursa foto: www. telegraph. co. uk

Stanca Aruncutean

Studentă a facultății de Litere. Cărțile, muzica, filmele și oamenii faini sunt must-have-uri pentru o viață sănătoasă și fericită. Încercați!!

Lasă un comentariu

Recomandare

Fose septice la cel mai bun pret.

Mobilier Dormitor pentru bugetul tau.

Mergi la sigur cu Taxi Transfer London.

autonapoca.ro

Ultimele articole

Facebook

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Informatii suplimentare Ok Refuz