Imprimă această pagină

O noua metoda prin care luam note mari la examene

Scris de 

Iată că ziua de azi ne pregătește deja de înspăimântătoarea sesiune. Noi metode despre cum să îți mărești notele au fost descoperite. Acestea fiind spus, cercetătorii sunt din ce în ce mai optimiști față de rata de succes a ”efectului placebo”, care funcționează în mare parte din cazurile în care pacienții sunt tratați cu o pastilă care nu conține nicio substanță activă.

Acum, o nouă cercetare sugerează că un proces placebo poate produce efecte benefice şi în cazul persoanelor care participă la un test sau la un examen. Pe scurt, cei care cred că ştiu răspunsurile la întrebări au şanse mai mari să ofere răspunsul corect.

 

„Oamenii dispun de resurse psihologice uluitoare pentru a gestiona provocările dificile, însă aceste resurse nu pot fi mereu folosite în mod conştient”, explică Ulrich Weger şi Stephen Loughman, doi psihologi care au publicat un nou studiu în Quarterly Journal of Experimental Psychology. Aşa cum o pastilă falsă îi poate ajuta pe oameni să acceseze resursele proprii ce le permit să tolereze durerea, o convingere falsă poate ajuta într-un mod similar participanţii la un examen să se relaxeze şi să obţină un rezultat mai bun.

 

Experimentul cercetătorilor a fost realizat pe 40 de studenţi care au fost rugaţi să participe la un test de cunoştinţe generale ce cuprindea 20 de întrebări. Printre răspunsurile solicitate studenţilor erau valoarea numărului pi sau numele artistului care a realizat „Guernica”. Participanţii puteau selecta răspunsul corect dintr-o listă de patru variante.

 

Înainte să completeze răspunsurile, cercetătorii au ales aleatoriu jumătate dintre participanţi şi le-au spus că înainte să le fie adresată întrebarea, răspunsul corect va fi afişat pentru foarte puţin timp pe ecran. Studenţii au fost informaţi că răspunsul va petrece prea puţin timp pe ecran pentru a putea procesa informaţia în mod conştient, dar au fost asiguraţi că răspunsul va fi înregistrat în creierul lor.

 

Cercetătorii au „demonstrat” studenţilor modul în care este afişat răspunsul pe ecran, pentru a le întări convingerile că acest proces chiar are loc. De fapt, în timpul examenului cercetătorii afişau pe ecran o serie de litere fără noimă, care nu aveau legătură cu răspunsul corect.

 

Cu toate acestea, acei studenţi care credeau că „văd” răspunsul corect pe ecran au obţinut rezultate mai bune. „Participanţii care credeau că au fost expuşi la răspunsul corect în mod subliminal au răspuns corect la mai multe întrebări decât ceilalţi studenţi”, au relatat cei doi psihologi.

 

Cercetătorii suspectează că asigurarea falsă oferită de metoda inedită a dus la „o slăbire a mecanismelor inhibitorii care afectează în mod normal performanţa persoanelor atunci când îndeplinesc anumite sarcini”. Cu alte cuvinte, deoarece participanţii credeau că răspunsul corect se găseşte în creierul lor, s-au relaxat, ceea ce le-a permis să se concentreze şi să răspundă corect la mai multe întrebări.

 

Sursa: stiridecluj.ro

Sursa foto: roxiebhekie.info

Rada Bogdan

Sunt Content Writer la Campuscluj.ro. Iubesc distracția și dansul. Ador ciocolata și ceaiul verde și îmi plac la nebunie comediile.