Un pui de somn pe zi te face mai destept

Scris de 

După ce se termină perioada grădiniței, gata și cu siesta de dupa-amiază. Gimnaziu, liceu și facultate lipsite de odihna din timpul zilei.

 

Dacă vă e dor de ea, vești bune apar la orizont! Un pui de somn poate fi ,,prins” oricând, chiar și în pauza dintre două cursuri.

Citiți și bucurați-vă de importanța acestei ,,activități” atâââât de plăcute.

 

Vă face mai deștepți.

Conform doctorului Matthew Walker de la Universitatea din California, o ațipeală de o oră îți resetează memoria pe termen scurt și te ajută să înveți mai repede după ce te trezești.

 

Dacă știi că trebuie să reziști toată noaptea, încearcă să tragi un pui de somn în avans. Te va ajuta să fii treaz și atent timp de 10 ore.

School lunch

Nu încerca să eviți perioada de oboseală sărind peste masă.

Corpul uman trece prin două faze de oboseală profundă, una între orele 2 și 4 și una între 13:00 și 15:00. Să treci peste masa de prânz nu este o idee bună, pentru că nu te va ajuta să reduci din lipsa de concentrare.

 

Siestele de o oră sunt eficiente.

Astfel te simți odihnit timp de 10 ore, însă există riscul ca în cazul unei sieste mai lungi de 45 de minute să intri într-o stare de inerție, adică să te simți buimac cel puțin jumătate de oră după ce te-ai trezit.

 

Dar siestele scurte sunt cele mai bune.

Pentru adulți, ațipitul pentru 20, 10 sau chiar 2 minute poate fi tot ceea ce ai nevoie pentru a-ți revigora creierul, fără a risca să fii buimac.

coffee

Bea cafeaua înainte.

Înainte de a ațipi, bea o ceașcă de cafea și după 20 de minute te vei trezi perfect odihnit, pentru că exact atât îi ia cofeinei să își facă efectul.

 

Nu poți adormi? Nu te stresa.

Chiar dacă nu poți adormi imediat, faptul că stai întins în pat are beneficii. Mai bine mai puțin decât deloc.

 

Ațipitul îți poate salva viața

Un studiu longitudinal realizat în Grecia a relevat că minim 3 sieste pe săptămână reduc cu până la 37% rata mortalității cauzate de probleme cardiace.

 

Somnul ajută la pierderea în greutate.

Specialiștii susțin că femeile care dorm doar 5 ore pe noapte sunt cu 32% mai predispuse la îngrășare decât cele care dorm 7 ore. Un pui de somn de 2 ore la prânz este o cale fezabilă de a recupera pierderea din timpul nopții.

 

Nu aștepta prea mult.

Cu cât mai târziu vrei să te trezești din somnul de la prânz, cu atât vei adormi mai greu noaptea, așa că intervalul ar trebui să fie de minimum 5 ore între cele două.

 

Zahărul nu este un substitut al somnului.

Când suntem obosiți, căutăm instinctiv mâncăruri cu un index glicemic ridicat, dar după ce energia inițială se risipește, rămânem mai obosiți decât înainte.

 

Dacă lenea pe care o ai în fiecare zi te face ca acum să surâzi pe sub mustață, simte-te bine.  Pentru tinerii între 18 și 24 de ani, privarea de somn este mult mai nocivă decât pentru alte grupe de vârstă, așa că de acum ești îndreptățit să lenevești...în cazul că te urmăreau procesele de conștiință.

 

Surse foto: salon.com, pinterest.com

Cristina Dochia

Pasionată de oameni, cuvinte, idei. Visez la o media bazată pe principii și pe aptitudini reale, în care să lucrez. În rest, caut să blochez clișeele prin scris.

Lasă un comentariu

Campurile marcate cu (*) sunt obligatorii. Este permisa folosirea codului HTML.

VPS  SSD

Recomandare

Fose septice la cel mai bun pret.

autonapoca.ro

Ultimele articole

Facebook