[interviu] Creatorii Candy Crush isi deschid usile si mintile colorate pentru un interviu

Scris de  Feb 11, 2015

Logo-ul King e unul dintre cele mai recognoscibile logo-uri din lume. E greu de crezut că există persoane care, atunci când îl văd, să nu asocieze imaginea cu relaxare, copilărie și joacă. Fondată în 2003, King se bucură de o ascensiune continuă, ascensiune care a atins punctul culminant în momentul în care a apărut Candy Crush, unul dintre cele mai populare jocuri din categoria casual gaming.

Echipa SmartDreamers vrut să treacă la un alt nivel și să afle mai multe despre cum e să lucrezi la King. Ce cultură organizațională au, cum încurajează creativitatea, care e atmosfera de lucru, ce tip de candidați caută și, nu în ultimul rând, care e sursa de inspirație pentru design-ul work space-ului.

 

king 1

 

De ce ar vrea un tânăr să lucreze pentru King?

Motivele sunt multiple, de la domeniul de activitate al companiei, până la mediul de lucru. În primul rând, King activează într-un domeniu foarte dinamic și relativ nou – casual gaming. Astfel, fiecare tânăr angajat are ocazia să se dezvolte odată cu domeniul, să învețe descoperind și, mai mult, să contribuie la dezvoltarea acestuia. De exemplu, King a fost prima companie care a sincronizat complet platformele de Facebook, iOS și Android în jocurile sale, iar angajații de la studioul din București se pot mândri că și-au pus semnătura pe proiectele respective (Bubble Witch Saga, Candy Crush Saga ulterior). 

În al doilea rând, cultura organizatională și atmosfera de lucru de la King sunt unul dintre principalele atuuri cu care îi cucerim pe tinerii candidați. Ne place să le acordăm angajaților noștri încredere deplină și libertate de decizie în ceea ce privește proiectele la care lucrează. Iar acest lucru îi responsabilizează foarte mult să-și organizeze timpul și resursele cât mai eficient, rezultând o atmosferă relaxată, fără over-time sau presiuni asupra lor.

 

Care sunt tipurile de job-uri pe care le oferă compania?

Intern: Developer, Game Artisti, Game Designer, Producer, Business Performance Manager, Data Scientist, QA Analyst, System Administrator.

COR: programator, programator ajutor, proiectant sisteme informatice, analist, analist ajutor, designer grafica, operator procesare text si imagini, manager de produs, manager de proiect informatic, technician echipamente de calcul si retele.

Altele: HR, management.

 

_C1B7035

 

Care crezi că vor fi elementele care-l vor impresiona din prima clipă pe un nou angajat, odată ce trece pragul companiei voastre?

Pe lângă design-ul impresionant al sediului nostru, despre care ne place să credem că este unul dintre cele mai frumoase birouri din București, cred că un nou angajat este impresionat de oamenii de la King care reprezintă o comunitate gata să ofere suport, know-how și schimb de experiență. Pentru noi este foarte important să existe chimie între angajați și, de aceea, este unul dintre aspectele pe care le testăm în timpul interviurilor de angajare.

 

Cum nu ar trebui, sub nicio formă, să fie un candidat interesat de un job din cadrul King?

Un viitor angajat la King nu ar trebui să fie un executant. Oamenii pe care alegem să îi alăturăm echipelor noastre sunt specialiști în domeniile lor de activitate și acesta este motivul pentru care îi angajăm. De aceea, avem încrederea că se vor dezvolta proiecte de succes și, așa cum povesteam mai devreme, le dăm toată libertatea de care au nevoie. Vrem oameni cu initiativă, spirit de leadership, care să nu aștepte ordine pe care să le execute, ci care să vină cu idei noi și propuneri și să își asume responsibilitatea unui posibil eșec.

 

Cu ce este diferită cultura voastră organizațională comparativ cu una standard?

Stilul de management de la King este centrat pe oameni. Încă de la început ne-am propus să demonstrăm că poți avea succes, având încredere în oameni și ajutându-i să își atingă potențialul și să se auto-depășească constant.

Noi lucrăm cu echipe mici, dar eficiente, în care fiecare membru are ownership asupra părții sale de proiect. Le dăm libertatea să muncească în ritmul lor, fără presiuni, iar ei devin foarte responsabili cu ceea ce fac, impunându-și singuri deadline-uri, astfel încât să își folosească timpul cât mai eficient, pentru a obține cele mai bune rezultate.

Din păcate, mulți dintre angajații veniți din alte companii, nu sunt familiari cu acest stil de management. Am încercat să le schimbăm percepția și înclinația către un stil de management mai restrictiv, specific pieței muncii din România. 

kingart

 

Cum încurajați creativitatea, dezvoltarea personală și profesională a echipei?

Le asigurăm tuturor angajaților noștri condiții de lucru cât mai relaxante, oportunități de schimb de experiență cu alte studiouri, relocări sau acces la cursuri de perfecționare.

De la relocări temporare sau permanente în alte studiouri King și suport pentru relocarea angajaților (cursuri de limbă străină din noua țară de reședință, suport pentru integrare socială, cazare pentru toată familia, suport în găsirea de grădinițe/școli), abonament medical pentru angajați și dependenți, program de lucru flexibil, posibilitatea de a alege echipamentul, de la Mac la PC, sprijin financiar pentru certificări și training-uri (de la cursuri de limbi străine până la cursuri de management), recompense financiare / cadouri pentru ocazii speciale, asigurarea de călătorie, până la masa servită toată ziua (inclusiv cafea, fresh-uri / fructe), zona de relaxare la birou (hamace, ping-pong, terasa), zile libere suplimentare și zile libere pentru ocazii speciale, evenimente recreative, activități inspiraționale pentru anagajați sau activități educaționale/CSR, punem la dispoziția angajaților noștri orice activitate de care simt că au nevoie pentru a se dezvolta atât profesional, cât și personal.

 

Care crezi că e cel mai mare atuu pe care King îl are, în comparație cu alți angajatori?

Am avut curajul de a ne baza pe oamenii talentați care există deja în toate celelalte companii locale. Accesibilitatea tehnologică din prezent ne permite să lucrăm cu echipe mici, care pot experimenta și cărora le permitem să greșească. Astfel, avem posibilitatea de a jongla cu mai multe metode de lucru, până ajungem la cea optimă.

Iar acest mod de gândire se reflectă în rezultatele nostre. Angajații se simt mult mai siguri în propriile forțe, muncesc într-un mediu de lucru relaxat, fără presiuni, sunt mai eficienți și mai creativi. Iar asta se traduce prin titluri de succes lansate de studioul local.

cosmindragomir_birouriKing-AMV_XL_063

 

Care sunt riscurile ca, într-un mediu de lucru relaxant, oamenii să devină mult prea relaxați?
V-ați lovit și de astfel de cazuri?

Datorită naturii oamenilor pe care îi angajăm, nu ne confruntăm niciodată cu problema aceasta, din contră. Când spunem atmosferă relaxată, nu înseamnă că oamenii nu lucrează, ci că nimeni nu îi presează și nu le impune limitări. Libertatea de acțiune pe care le-o acordăm vine și cu foarte multe resposabilități, iar această responsabilizare este autoimpusă. Astfel, fiecare angajat își organizează timpul în așa fel încât să nu îi întârzie sau încurce pe colegii de echipă și să finalizeze proiectul conform deadline-ului.

Oamenii de la King sunt extrem de pasionați și nu își fac treaba pentru că așa le dictează cineva, ci pentru că sunt dornici să lanseze titluri de succes, să descopere tool-uri și tehnici noi și să își lase într-un fel amprenta asupra industriei de gaming. Iar astfel de oameni nu se relaxează niciodată.

 

Cum arată cele mai mari realizări ale departamentelor din cadrul King, realizări care ar trebui să devină ținte, un fel de record care trebuie bătut, în limbaj de joc?! 

Bineînțeles, fiind un studio de jocuri, principalul nostru obiectiv a fost și rămâne lansarea de titluri de succes. Și am și reușit acest lucru cu exemple ca Bubble Witch Saga, Candy Crush Saga sau Gospo’s Great Adventures.

Din punct de vedere al strategiei de comunicare și resurse umane, obiectivul nostru a fost poziționarea King ca unul dintre cei mai valoroși angajatori din România. Am avut în plan atragerea specialiștilor din IT&C, mai exact din industria de gaming. Am vrut să doborâm mitul și să demonstrăm că nu este necesar să pleci în străinătate pentru a atinge succesul pe plan local.

cosmindragomir_birouriKing-AMV_XL_021

 

Pentru a citi articolul in întregine trebuie să dai un click aici.

 

Sursa: smartdreamers.ro/blog

Raisa Iosif

Studentă a Facultății de Drept și absolventă a celei de Științe politice, nu pot funcționa fără cafea și fără a fi mereu ocupată. Sunt fană înrăită a serialelor și ador mâncarea chinezească.

Lasă un comentariu

autonapoca.ro

Ultimele articole

Facebook