Sfaturi de personal branding si cariera pentru introvertiti

Scris de  Oct 14, 2013

Încă de când Carl Jung a început să le arate oamenilor tipurile de personalitate, a existat o separare a introvertiților de extrovertiți.

 

Dacă te încadrezi în prima categorie, probabil ești mai tentat să crezi că nu vei reuși într-o carieră ce presupune contactul direct cu oamenii, precum și promovarea ideilor proprii într-un mediu concurențial. Există, însă, căi pentru viitorul tău succes.

În ciuda percepției comune că toți introvertiții sunt timizi și viceversa, de fapt cele două sunt fenomene distincte. Autoarea Susan Cain definește timiditatea ca ,,frica de a nu fi judecat într-un mod negativ”, în timp ce introvertitul este persoana ce posedă ,,o preferință pentru liniște și spații cât mai puțin solicitante”.

personal-brand 1

Cum să te vinzi (fără să fii ieftin)

 

Este adevărat că cele mai multe dintre căile de personal-branding sunt îndreptate către extrovertiți, cum ar fi pozițiile de leaderhip în asociații profesionale sau public speaking-ul.

Caracterul introvertit nu este un defect. De fapt, oamenii ce îl posedă sunt puternici atât în muncă, cât și în viața de familie.

 

În primul rând, social media poate fi o arie unde introvertiții, care tind spre contemplare în tăcere, au un avantaj. Cu un blog, una dintre cele mai bune tehnici de a demonstra leadership-ul, nu trebuie să te grăbești, îți poți formula gândurile în liniște și poți fi într-un dialog real cu ceilalți. În timp ce extrovertiții caută cu disperare următorul eveniment la care să facă schimb de cărți de vizită, tu poți construi un brand global pe baza puterii ideilor tale.

 

Apoi, cu puțină strategie și puțin efort, poți cunoaște câte o persoană pe rând. În fiecare săptămână, poți lua masa cu cineva dintr-o altă firmă sau departament, pentru a face schimb de idei și de informații. Poți deveni indispensabil din punct de vedere profesional, dacă oamenii care te cunosc te asociază cu produsul promovat.

images

Introvertiții pot, de asemenea, folosi aluzii subtile pentru a-și stabili brandul personal. După spusele psihologului Robert Cialdini, simpla plasare a diplomelor sau a premiilor pe pereții biroului tău cresc nivelul tău de expertiză.

 

În cele din urmă, folosește-te de pauză într-un mod strategic. Ești predispus să nevoie de mai mult timp de gândire, așa că în timp ce extrovertiții ies la o bere după muncă, tu  te poți aigura că ești productiv în timp ce îți încarci bateriile citind articole sau formându-ți o imagine de ansamblu asupra companiei și a carierei tale.

 

Introvertiții se descurcă mai bine gândind ,,pe cont propriu” decât în cadrul unei sesiuni de brainstorming. În percepția populară, personal branding-ul este asociat adesea cu o expunere destul de agresivă, precum și cu o continuă paradă a calităților personale.

 

Există, în schimb, și alte căi (uneori mai bune) de a îți defini individualitatea și reputația. Acordându-ți timp pentru a reflecta asupra modului în care vrei să fii văzut, iar apoi trăind acel țel prin felul în care scrii și îți creezi relațiile cu ceilalți oameni este o cale puternică de a te asigura că ești perceput exact ca liderul care ești.

 

Surse foto: spinsucks.com, shanepatrickjones.com

Cristina Dochia

Pasionată de oameni, cuvinte, idei. Visez la o media bazată pe principii și pe aptitudini reale, în care să lucrez. În rest, caut să blochez clișeele prin scris.

Lasă un comentariu

Vezi ofertele Eco Vera - producator Fose septice.

autonapoca.ro

Ultimele articole

Facebook

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.