Untold Festival Chapter II : 4 - 7 august 2016

Scris de 

Ediția a doua UNTOLD Festival va avea loc în 4-7 august 2016, iar biletele vor avea o politică de preț asemănătoare cu cea practicată în 2015, prețurile crescând progresiv, pe măsură ce se apropie festivalul sau sunt dezvăluiți artiștii care formează line-up-ul.

Primele 5000 de bilete vor fi puse în vânzare vineri 23 octombrie 2015, la ora 18.00, doar pentru fanii pre-înregistrați, iar prețul unui abonament este 222 lei, plus taxe Eventim. Din punct de vedere al numărului de participanți, ne pregătim pentru o ușoară creștere a traficului general pe cele patru zile de festival, estimând între 65.000 și 70.000 de participanți pe zi.

Untold 2015 Aftermovie

 

 

Cifre Untold 2015

Prima ediție UNTOLD Festival a însemnat 4 zile de festival în vara anului 2015, mai exact 30 iulie – 2 august 2015, cu un trafic cumulat de peste 240.000 de festivalieri, cu o medie de peste 60.000 de participanți pe zi, cel mai mare eveniment al programului Cluj-Napoca 2015, Capitala Europeană a Tineretului.

Conform datelor colectate de operatorul nostru de ticketing, 25% din biletele și abonamentele festivalului au fost vândute în Cluj-Napoca, având astfel un festival la care au participat în fiecare zi aproximativ 15.000 de clujeni, iar restul de 45.000 de oameni au venit la UNTOLD din afara Clujului, din orașe precum București, Timișoara, Oradea, Brașov, Sibiu, Iași etc., sau din străinătate. 15% din totalul de participanți au fost turiști străini, topul vânzărilor de bilete pe țări conturându-se în felul următor: Marea Britanie, Germania, SUA și Canada, Franța, Italia, Ungaria, Austria, Moldova, Olanda, Danemarca, Japonia. Mai mult, UNTOLD Festival a atras și câțiva participanți din țări exotice precum Mexic, Noua Zeelandă, Maroc, Egipt și Singapore.

Impactul generat de UNTOLD Festival asupra comunității poate fi cuantificat atât în cifre cât și în capital de imagine adus orașului. În cifre, UNTOLD 2015 a însemnat: 23 milioane euro suma totală generată de festival, din care 80%, adică 20 milioane, au fost banii atrași în Cluj Napoca, detaliați în cele ce urmează.

Conform estimărilor noastre, în cele 4 zile de festival, cei 180.000 de turiști, veniți din afara Clujului (trafic general) au cheltuit în medie 100 de euro pe cazare, masă și diverse sesiuni de shopping, rezultând o infuzie de capital de 18 milioane de euro în plină perioadă a verii. Festivalul a atras în Cluj-Napoca bugetul echivalent unui city break din străinătate, raportându-ne la bugetul pe persoană.

Mai mult, 2 milioane de euro au fost banii cheltuiți în Cluj de către clujeni, care au decis să lase o parte din bugetul de concediu chiar în orașul lor. Cifră estimată la o medie de 60.000 de persoane trafic pe zi și 35 de euro consum mediu de persoană pe zi.

În plus, peste 3 milioane de euro au fost banii investiți în comunitate de sponsori și parteneri prin prezența lor în festival, ținând cont de fee-uri, costuri logistice, operaționale și resursa umană.

Cei mai relevanți indicatori ne sunt și cifrele raportate prin performanțele înregistrate de marii jucători din oraș.

Conform datelor primite de la INS numărul de turiști ajunși în Cluj doar în luna iulie a crescut procentual cu 27% comparativ cu luna iulie a anului precedent, astfel că peste 32.800 persoane au apelat la serviciile de cazare ale unităților hoteliere, booking.com confirmând o rată de ocupare de 99% a cazărilor disponibile pe raza județului Cluj. Restul turiștilor veniți la festival, până la totalul de 45.000, care nu au mai găsit loc în hoteluri, au preferat să opteze pentru ofertele localnicilor de cazare, generând astfel venituri directe clujenilor. Din punct de vedere al comportamentului de consum al festivalierului UNTOLD, deciziile de cazare și transport ne conturează un profil de consumator premium care e dispus să plătească în plus pentru condițiile de cazare regăsite în ofertele localnicilor, având value for money.

Mallurile clujene au înregistrat un trafic cu până la 40% mai mare decât aceeași perioada a anului precedent, comercianții având încasări comparative cu perioada sărbătorilor de iarnă.

Campania Pay with Blood, pe care UNTOLD Festival a derulat-o în colaborare cu Institutul Național de Transfuzie Sanguină (INTS) și McCann București, a fost răsplătită la una din cele mai prestigioase competiții și gale ale comunicării, Golden Drums din Portoroz, cu două premii Silver Drum, la categoriile New or innovative și PR.

Web : www.untoldfestival.com 

FB : https://www.facebook.com/UntoldFestival 

Tudor Perian

Pasionat de webdesign si seo. Project Manager la www.campuscluj.ro

Lasă un comentariu

banner IARNA 300x600

Recomandare

Fose septice la cel mai bun pret.

autonapoca.ro

Ultimele articole

Facebook

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping