Intrebarile ciudate puse la interviuri de managerii de top

Scris de  Mai 26, 2015

Care-i punctul tău forte?” și ”care sunt slăbiciunile tale?” sunt doar două din cele mai frecvente întrebări folosite în cadrul unui interviu. Doar două din cele nu atât de relevantele întrebări folosite în cadrul unui interviu. Devin și mai puțin relevante atunci când în fața recrutorilor sunt oameni care oferă răspunsuri învățate de pe Google. Până la urmă scopul interviului e să cunoști mai multe despre propria gândire a unui candidat, că altfel angajarea ar putea la fel de bine să fie făcută doar după ce spune despre el în CV (de altfel un lucru important și acest aspect), după cum sesizează și Richard Branson, fondatorul Virgin Group.

În plus, întrebările bune pot genera răspunsuri pe măsură, motiv pentru care e necesar să fie folosite pentru a evita acele răspunsuri clișeice, seci, neinteresante. Cu ajutorul celor de la businessinsider.com Echipa SmartDreamers a putut afla în urma căror întrebări sunt recrutați oamenii care formează cele mai puternice echipe.

 

1) Dă-mi un exemplu de o problemă grea de care ai dat de-a lungul timpului, una care ți-a testat capacitatea de analiză.
- Laszlo Bock, directorul de HR al Google -

Google și-a schimbat în ultimii ani direcția, renunțând la celebrele ”brainteaser questions”, în detrimentul întrebărilor comportamentale, spune Bock. El susține că partea interesantă la cele din urmă e faptul că obții două tipuri de informații: una este că, încurajând candidatul să vorbească despre experiențe proprii, îți poți face o idee despre cum face față situațiilor reale, iar informația valoroasă e că vei ști și ce înseamnă ”dificil” în percepția sa.

 

2) Dacă azi am sta aici, sărbătorind cât de minunate au fost ultimele 12 luni pentru tine ca angajat pe această poziție, ce am fi realizat împreună în tot acest timp?
- Randy Garutti, CEO-ul companiei Shake Shack -

Pentru Randy Garutti e important ca viitorii angajați să își fi făcut bine de tot temele în legătură cu tot ce înseamnă compania și job-ul la care au aplicat și să își dorească cu adevărat să fie acolo, adică aplicarea să nu reprezinte numai un CV depus ”la număr”. El spune că un candidat ideal ar trebui să aibă suficientă gândire strategică încât să vorbească nu doar despre cât de bun a fost anul, ci să aibă o înțelegere mult mai profundă asupra viziunii companiei și de ce vrea să facă parte din echipă.

 

3) Pe o scară de la 1 la 10, cât de ciudat ești?
- Tony Hsieh, CEO-ul companiei Zappos -

Aceasta e întrebarea preferată a lui Tony Hsieh, de altfel un om a cărui companie are o cultură organizațională construită pe ideea ”create fun and a little weirdness”. Pentru a se asigura că angajează oamenii potriviți, îi întreabă pur și simplu cât de ciudați sunt, pe o scară de la 1 la 10. El spune că cifra pe care o indică nu contează, importanța stând mai degrabă în felul în care ei răspund la această întrebare. Totuși, „dacă te încadrezi la 1, ești prea sobru pentru compania noastră”, menționează Hsieh, ”în timp ce dacă alegi 10, s-ar putea să fii puțin cam >>nebun< pentru noi.”, completează el.

 

4) Un ciocan și un cui costă împreună 1.10 dolari. Dacă ciocanul costă cu 1 dolar mai mult decât cuiul, care este prețul cuiului?
- Jeff Zwelling, CEO și co-fondator al companiei Convertro -

Nu, răspunsul nu e ”10 cenți”. Fiind cel mai la îndemână, majoritatea oamenilor va răspunde astfel. Tocmai acesta e motivul pentru care Zwelling o ”aruncă” în mijlocul unui interviu. Ce vrea el să urmărească de fapt e dacă cel din fața lui se gândește câtuși de puțin la un răspuns ori dacă îl va da pe primul care îi trece prin cap. Nici măcar nu trebuie să ofere unul corect. ”Câțiva candidați vor spune direct că acel cui costă 10 cenți, ceea ce e eronat”, spune co-fondatorul. ”10 cenți e un răspuns prea simplu, astfel că dacă ar fi fost atât de simplu n-aș mai fi pus întrebarea”, continuă Zwelling.

 

5) Poți să îmi dai un exemplu despre un moment în care aproape ai cedat, cum te-ai simțit în legătură cu asta, și ce ai făcut în loc de a renunța?
- Wayne Jackson, Director executiv la Sonatype -

Prin această întrebare, Wayne Jackson urmărește să afle mai multe despre ce fac oamenii în afara locului de muncă (ce principii au, cum gândesc, ce e important pentru ei), pentru a-și face o idee despre capacitatea lor de a gestiona probleme dificile și dacă sunt capabili și să treacă peste vremuri grele. Un alt motiv pentru care îi place această întrebare e că îl ajută să își dea seama dacă aceștia îi împărtășesc valorile și mentalitatea, el fiind un om care are tendința de a se îndrepta spre mize relativ ridicate și lucruri foarte complexe, unul care pune mare preț pe munca în echipă.

 

6) Dă-mi un exemplu de ceva în care crezi cu adevărat, un lucru pe care aproape nimeni nu îl împărtășește cu tine.
- Peter Thiel, Co-fondatorul PayPal -

Peter Thiel e un om care mereu urmărește să angajeze persoane cărora nu le e frică să spună ce gândesc. Într-un interviu acordat acum câțiva ani pentru Forbes, Thiel a dezvăluit motivul pentru care pune întrebarea: ”Acesta e un fel de test pentru originalitatea gândirii și, într-o oarecare măsură, pentru curajul de a vorbi deschis în cadrul unui interviu dificil”.

 

7) La ce vârstă ai avut primul job plătit?
- Hannah Paramore, președintele companiei Paramore -

Hannah Paramore a declarat pentru New York Times că această întrebare atinge un punct pe care îl urmărește în mod special la candidați, acela de a determina nivelul de responsabilitate pe care ei îl au. Dacă, spre exemplu, un candidat a fost nevoit să se angajeze part-time încă din liceu sau facultate, în mod special pe un job solicitant, asta arată că acest nivel de responsabilitate personală este unul uriaș. Hannah iubește persoanele care sunt nevoite să ajungă la succes abordând căi diferite.

 

Sursa: smartdreamers.ro/blog

Sursa foto: holykaw.alltop.com

Raisa Iosif

Studentă a Facultății de Drept și absolventă a celei de Științe politice, nu pot funcționa fără cafea și fără a fi mereu ocupată. Sunt fană înrăită a serialelor și ador mâncarea chinezească.

articoleplatite.ro

Lasă un comentariu

banner IARNA 300x600

Recomandare

Fose septice la cel mai bun pret.

Mobilier Dormitor pentru bugetul tau.

Mergi la sigur cu Taxi Transfer London.

autonapoca.ro

Ultimele articole

Facebook

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.
Detalii Ok Resping