Cum redactam corect sectiunea „experienta” intr-un CV?!

Scris de  Mai 28, 2015

Așa cum recunoaște chiar una dintre cele mai importante voci din lume pe partea de recrutare, nu poți controla dacă copilul unui directoraș e ajutat din interior să ajungă pe poziția la care tu visezi. Sau dacă laptop-ul recrutorului care îți verifică CV-ul se resetează exact înainte de a vedea informațiile pe care le-ai trecut. Sau dacă dai de o persoană care poate în mod inconștient simte o repulsie față de hobby-urile tale, ori de poza ta din CV. Sau de orice altceva legat de tine.

Există o grămadă de nedreptate într-un proces de căutare de job, dar asta nu trebuie să fie principala scuză pentru situația în care te afli. Și nu trebuie în niciun caz folosită pentru a scăpa de neplăcuta analiză a propriei persoane, în legătură cu ce puteai face dar nu ai făcut, referitor la ce ai făcut dar puteai face diferit.

 

Azi vom discuta despre logica de redactare a unui important câmp din CV: experiența. Mai concret, despre cum arată varianta perfectă în ochii directorului de Resurse Umane al unei companii imense, ochi care au analizat de-a lungul timpului peste 20.000 de CV-uri.

 

La câmpul ”experiență”, orice frază trebuie începută cu un verb activ (cum e ”am realizat”), urmat de o măsură numerică pentru a oferi o bază de comparație, după care sunt necesare detaliile despre cum a fost realizat obiectivul X. Ca să fie și mai clar de atât, aruncați o privire la următoarele două exemple pentru postul de agent vânzări:

1) Menținerea și lărgirea portofoliului de clienți; Îndeplinirea target-ului de vânzări.

2) Ca membru al echipei de vânzări, am contribuit la mărirea cu 21% a bugetului de marketing, prin lărgirea portofoliului de clienți cu 158% (60 de clienți noi pe lună) și, totodată, prin creșterea vânzărilor anuale cu 125% (500.000 de euro) față de perioada precedentă.

 

Ție, ca om care doar citește textul ăsta, care variantă ți se pare mai potrivită? Dacă răspunsul nu e ”a doua”, mai rămâi puțin atent: Ai îndeplinit target-ul de vânzări. Bun. Dar ce însemna acel target? Poate reușeau să îl îndeplinească 10 din 10 persoane. Adăugând ”125% față de perioada precedentă” deja adaugi și putere afirmației. Mai mult, deoarece 125% la sută pot să fie oricât, cei ”500.000 de euro” răspund la întrebarea dacă e ”big deal” sau nu. Deci, care variantă ți se pare mai potrivită?

 

S-ar putea să te gândești că e dificil să îți măsori munca. Poate. Dar mereu va exista un element pe care să îl scoți în față cu scopul de a te diferenția de ceilalți. Și, precum spune și Laszlo Bock, chiar dacă realizările nu ți se vor părea mare lucru, un recrutor va îmbrățișa oricând al doilea exemplu în detrimentul primului.

 

E mult mai ușor decât crezi să te diferențiezi și asta pentru că aproape toate CV-urile arată la fel. Dacă luăm acum 100 la întâmplare, sunt șanse mari ca 90 să fie pe aceeași logică a înșiruirii responsabilităților și poate încă câteva cifre. Mult prea puține cifre. Și asta nu înseamnă că nu sunt oameni buni sau foarte buni în acei 100. Nu, sunt doar oameni care nu se pun în valoare.

 

Sursa: smartdreamers.ro/blog

Sursa foto: thejobspa.com

Raisa Iosif

Studentă a Facultății de Drept și absolventă a celei de Științe politice, nu pot funcționa fără cafea și fără a fi mereu ocupată. Sunt fană înrăită a serialelor și ador mâncarea chinezească.

Lasă un comentariu

Vezi ofertele Eco Vera - producator Fose septice.

autonapoca.ro

Ultimele articole

Facebook

Acest site foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii in site, acceptati modul in care folosim aceste informatii.