Studiul face parte din proiectul “Impactul politicilor legate de plagiat asupra învățământului superior din Europa” (IPPHEAE), desfășurat în toate cele 27 de țări ale Uniunii Europene. Studenți, membri ai personalului didactic academic și ai conducerii universităților și facultăților din România au fost cu toții întrebați despre modul în care înțeleg plagiatul și experiențele avute în legătură cu acesta.
Constatările vor fi prezentate săptămâna viitoare, în cadrul unei conferințe de două zile, sponsorizate de Turnitin, liderul în domeniul plagiatului și verificării originalității pentru instituțiile de învățământ din întreaga lume. Gill Rowell, consilier academic pentru Turnitin și în domeniul plagiatului, va vorbi despre plagiat și integritatea academică în Marea Britanie, cu ocazia conferinței care va fi găzduită de Universitatea Mendel din Brno, RepublicaCehă, pe 12 și 13 iunie. Ea a afirmat:
„Suntem mândri să sponsorizăm această conferință și să susținem proiectul IPPHEAE cu o durată de trei ani, pentru cercetarea politicilor, procedurilor și instrumentelor de gestionare a plagiatului. Este vorba despre înțelegerea nivelului de conștientizare și a atitudinilor pentru a putea crea o perspectivă amplă la nivel european. Studiile anterioare arată că plagiatul este o problemă global gravă și că unele țări sunt mai active decât altele în combaterea acestei probleme. Rezultatele vor fi puse la dispoziția universităților și facultăților din întreaga lume și ar putea influența strategia educațională internațională.”
Citește și: De ce să evităm plagiatul?
Sursa: edumanager.ro
Sursa foto: myfavouritebooks.blogspot.com